Blätter-Navigation

Of­fer 127 out of 161 from 17/07/18, 17:52

logo

Mono­type GmbH - Soft­ware/Design/Digi­ta­les Mar­ke­ting

Mono­type is the world's lea­ding pro­vi­der of fonts, font tech­no­lo­gies and digi­tal brand enga­ge­ment solu­ti­ons that enable opti­mal user expe­ri­ence, effec­tive mar­ke­ting inte­grity and inno­va­tive brand loyalty across all com­mu­ni­ca­tion chan­nels. Head­quar­te­red in Woburn, Mas­sa­chu­setts (USA), the com­pany sup­ports in par­ti­cu­lar the Glo­bal Top 2,000 cust­o­m­ers in the inter­na­tio­nal mar­kets of Ame­rica, EMEA and Asia-Paci­fic. Among other things, we offer custom com­pany fonts for all lan­gua­ges and end devices, per­fect ren­de­ring in head-up dis­plays, bran­ded emo­jis in the major mes­sen­ger apps as well as UGC-based mar­ke­ting cam­pai­gns for effec­tive brand fide­lity.

Mono­type DACH (Ger­many, Aus­tria, Swit­z­er­land) is a regio­nal busi­ness unit with 100 employees in the Ber­lin and Bad Hom­burg sites. The team works in an inter­di­sci­pli­nary fashion, thin­king holi­s­ti­cally and acting as a sin­gle unit. We are loo­king for a digi­tally powe­red talent to help us expand the enor­mous poten­tial in the DACH region and in other growth mar­kets with our inte­gra­ted solu­ti­ons. We offer exten­sive trai­ning and talent manage­ment to push your career with us for­ward. Team diver­sity, a very good com­pen­sa­tion package and a con­stant touch of humor make for a plea­sant, yet high-per­for­mance work envi­ron­ment.

Prak­ti­kant/Werk­stu­dent (m/w) Online- und Off­line Events

no­ch of­fen

Auf­ga­ben­be­sch­rei­bung:

  • Du unter­stützt das Team bei der Vor­be­rei­tung und Orga­ni­sa­tion von Online Ver­an­stal­tun­gen (z. B.: Webi­nare) und Off­line Events (z.B. Spon­so­red Events: Dmexco, OMR, LeBook oder Owned Events: Brand Day in Mün­chen, Ber­lin, Ham­burg, Zürich, Wien)
○ Koor­di­na­tion von Dienst­leis­tern
○ Orga­ni­sa­tion von Loca­ti­ons
○ Eigene Pro­jekt­ver­ant­wor­tung
○ Betreu­ung der Events vor Ort
  • Du führst Daten­ana­ly­sen für die Events durch und berei­test sie zur wei­te­ren stra­te­gi­schen Aus­wer­tung auf z.B.: Über­nahme der Leads in CRM Sys­teme
  • Du koor­di­nierst die Loka­li­sie­rung für Kam­pa­gnen sowie Mar­ke­ting­un­ter­la­gen und steu­erst externe Dienst­leis­tern eigen­ver­ant­wort­lich
  • Dar­über hin­aus unter­stützt du auch andere Abtei­lun­gen wie Ver­trieb, Mar­ke­ting und Design durch viel­sei­tige Rese­arch­pro­jekte

Er­war­te­te Qua­li­fi­ka­tio­nen:

  • Abge­schlos­se­nes Bache­lor­stu­dium und/oder Mas­ter­stu­di­en­gang mit star­kem Bezug zu Mar­ke­ting/Kom­mu­ni­ka­tion/Medien
  • Idea­ler­weise hast Du erste Erfah­run­gen mit Pro­duk­ten aus dem Digi­ta­len Mar­ke­ting sam­meln kön­nen (z. B.: Sales­force, Mar­keto, Hub­s­pot, …)
  • Du bist gut orga­ni­siert, bereit Ver­ant­wor­tung zu über­neh­men und lässt dich auch unter Zeit­druck nicht aus der Ruhe brin­gen
  • Deine Eng­lisch­kennt­nisse sind sehr gut in Wort und Schrift
  • Du ver­fügst über Deutsch­kennt­nisse auf Mut­ter­sprach­ni­veau
  • Du bist sicher im Umgang mit gän­gi­ger Office Soft­ware (Word, Excel, PP, Out­look)

Un­ser An­ge­bot:

  • Ein erfolg­rei­ches, an der NYSE notier­tes Unter­neh­men mit inter­na­tio­na­lem Arbeits­um­feld
  • Alle Vor­au­set­zun­gen für eine steile Lern­kurve
  • Hin­ter­hof­büro im pul­sie­ren­den Kreuz­ber­ger Berg­mann­kiez
  • Fle­xi­ble Arbeits­zei­ten und ange­mes­se­ner Stun­den­lohn
  • Sport-und Fit­ness­an­ge­bote, Teamevents

Hin­wei­se zur Be­wer­bung:

Haben wir Dein Inter­esse geweckt? Dann freuen wir uns von dir zu hören via jobs-de@monotype.com.